Instrukcje do Panelu Hostingu MetroWeb

Pierwsze kroki

Jeśli chcesz korzystać z poczty za pomocą strony internetowej, w ramach naszych usług udostępniamy aplikację WebMail. Aplikację cechuje bardzo dobra wydajność, co można wyraźnie odczuć przy operacjach takich jak wyszukiwanie wiadomości. Przydatnym dodatkiem jest również wbudowany kalendarz, który pozwala na zaimportowanie do niego – wraz z kontaktami – kalendarza Google. Co więcej, nowy Webmail daje użytkownikom możliwość tworzenia zadań, dzięki którym zarządzanie własnymi projektami staje się dużo łatwiejsze. Uproszczonych zostało wiele funkcji dzięki którym korzystanie z poczty jest jeszcze łatwiejsze. 
Między innymi dodawanie wielu załączników może odbywać się za pomocą metody drag&drop – przeciągnij i upuść. 

Aby ułatwić Wam pierwsze spotkanie z nowym panelem przygotowaliśmy garść przydatnych porad i trików.

Otwieranie wiadomości e-mail

Aby otworzyć e-mail kliknij dwukrotnie w jej temat. Jeśli chcesz szybciej dotrzeć do treści możesz uruchomić podgląd wiadomości. Popatrz w prawy dolny róg. Znajdziesz tam strzałkę – wystarczy w nią kliknąć.

Pierwsze kroki - rzut 01


Uruchomisz w ten sposób podgląd znany z wielu klientów poczty np. popularnego programu pocztowego Thunderbird:

Pierwsze kroki - rzut 02

Zaznaczanie kliku wiadomości jednocześnie

Aby oznaczyć kilka wiadomości jednocześnie → trzymaj włączony klawisz CTRL i zaznaczaj odpowiednie wiadomości. 

Odpowiadanie na wiadomość

Jeśli chcesz odpowiedzieć na wiadomość kliknij w ikonę znajdującą się "Odpowiedz" znajdującą się tuż ponad tematem wiadomości.

Pierwsze kroki - rzut 03

Jeżeli korzystasz z podglądu wiadomości, znajdującego się w dolnej części ekranu z listą wiadomości, użyj ikony znajdującej się w prawym górnym rogu podglądu.

Pierwsze kroki - rzut 04

Chcesz odpowiedzieć wszystkim nadawcom? Użyj ikony znajdującej się tuż obok – przedstawia ona dwie strzałki, których grot skierowany jest w lewą stronę.

Tworzenie nowej wiadomości

Aby utworzyć zupełnie nową wiadomość wystarczy jeśli klikniesz w ikonę "Utwórz", przedstawiającą ptasie piórko, która znajduje się na pierwszej pozycji górnej nawigacji.

Pierwsze kroki - rzut 05

Tworzenie samej wiadomości jest bardzo proste i nie różni się od tego samego procesu w typowych klientach poczty. Użytkownik musi wpisać bądź wybrać z książki adresowej odbiorców, nadać wiadomości odpowiedni temat oraz wprowadzić treść. Ponad oknem z wiadomością znajdują się przyciski akcji takie jak "Wyślij", "Zapisz", "Sprawdzanie pisowni", "Załącz" czy "Anuluj".

Dodawanie załączników

Dodawanie plików do wiadomości e-mail może przebiegać dwojako. Jednym ze sposobów jest kliknięcie w przycisk akcji "Załącz" drugim sposobem jest wykorzystanie sekcji "Dołącz plik" znajdującej się obok pola tekstowego przeznaczonego na treść e-maila. Wystarczy przeciągnąć interesujące pliki z dysku komputera i upuścić w sekcji. Pozwala na to metoda "przeciągnij i upuść" (drag & drop).

Pierwsze kroki - rzut 06

Zarządzanie folderami

Jeśli lubisz dobrą organizację i Twoja skrzynka e-mail nie może obyć się bez odpowiednich folderów skorzystaj z funkcji "Zarządzanie". Znajdziesz ją w ustawieniach bądź w lewym dolnym rogu listy wiadomości.

Pierwsze kroki - rzut 07

Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony do sekcji, w której będziesz mógł między innymi tworzyć nowe foldery, edytować istniejące, decydować o tym, które z nich mają być widoczne po zalogowaniu, a które mogą pozostać ukryte.

Otwieranie wiadomości w nowym oknie

Zdarza się, że redagując wiadomość potrzebujesz sięgać do wcześniejszej korespondencji? Przydatne może okazać się otwieranie wiadomości w nowym oknie. Aby skorzystać z tej funkcji kliknij w ikonę przedstawiającą "okienka" znajdującą się w prawym górnym rogu wiadomości.

Pierwsze kroki - rzut 08